Cikgu Nurul's Blog

Blog Pembelajaran Sains PMR

Print

Salam semua,



Di sini, saya telahpun meng’upload’ lagi beberapa set soalan iaitu dari Terengganu dan Kelantan. Sila lihat di kolum hijau bertajuk “trial negeri lain”.

Walaubagaimanapun, saya hanya ada kertas 2 dari Kelantan. Oleh itu, kepada mereka2 yang mempunyai kertas 1 science dari Kelantan, sila hantarkan kepada saya melalui email : abiat07@yahoo.com
Jika anda berbesar hati untuk berkongsi kertas soalan yang tiada di blog saya ini tetapi tidak ada scanner atau kos men’scan’ di tempat anda sangat tinggi atau juga anda tiada masa untuk scan, sila contact saya di email di atas.

Untuk pengetahuan, beberapa kertas soalan berkenaan agak kurang berkualiti. Ini kerana, ia discan dari kertas photostat yang sememangnya sudah kabur. Ada antaranya, saya dah touch up serba-sedikit. Kalau ada yang masih sukar dibaca, sila contact saya di email yang sama dan nyatakan nama kertas soalan dan nombor soalan.

Untuk pengetahuan, ada antara jawapan dalam kertas permakahan percubaan pmr di sini yang salah/ kurang tepat. Oleh itu, jangan terlalu bergantung kepada jawapan yang disediakan. Jalan yang terbaik ialah rujuk pada guru masing2 atau bincangkan ia di sini. (Perbincangan kertas soalan percubaan di sini, adalah khas untuk subjek sains sahaja!)

Jika ada sebarang persoalan berkenaan subjek sains, sila berbincang di kolum “bincang di sini”. Walaubagaimanapun, insyaALLAH, saya akan pindahkan ruangan perbincangan ini ke tapak forum yang lebih luas. Dengan itu, kita boleh berbincang dengan menggunakan gambarajah atau media lain yang sesuai. Saya harap semua dapat menggunakan segala kemudahan yang disediakan di sini sebaik mungkin.

p/s: Jangan lupa, sertai ruangan “soal-selidik” yang terdapat dalam kolum hijau. Ia sangat berguna bagi saya untuk mengesan sebarang masalah yang mungkin timbul kepada pengguna blog ini. Malah, jika anda seorang guru sains atau yang berkaitan dengannya dan berminat untuk menjadi penulis jemputan dalam blog ini, bolehlah menghantarkan maklumat anda ke dalam soal-selidik tersebut.

5 Komen/ Pandangan:

cikgu mne kertasnye..
yg kolum hijau 2 x de pon?

actually artikel ni ditulis pada tahun lepas. waktu tu, cikgu guna theme lain.

untuk dapatkan kertas soalan seperti yg dinyatakan di atas, sila lihat di Bank Soalan PMR 2008 di sidebar sebelah

mana kertas tu?

xder pon paper dari kelantan terengganu

eh, dah tgk kat sidebar ckgu? lihat bwh tajuk Menu Utama dan klik pada Bank Soalan PMR 2008. di situ ada set soalan sains dari kelantan dan terengganu.

atau copy-paste address di bwh ini

http://cikgunurulsblog.blogspot.com/2009/06/trial-2008.html

Post a Comment