Cikgu Nurul's Blog

Blog Pembelajaran Sains PMR

Print

Baru-baru ini, banyak juga email yang saya peroleh meminta pelbagai jenis kertas soalan percubaan dari pelbagai negeri. Namun, sejak akhir-akhir ini, saya hanya menerima beberapa set soalan science sahaja dari pelbagai negeri.

Terbaru sekali ialah set soalan sains dari negeri Pahang beserta dengan jawapan. Dapatkan downlaod ke pautan kertas-kertas tersebut di ruangan “trial negeri lain“. Skema pemarkahannya diberi dalam bentuk berasingan - jawapan kertas 1 dan jawapan kertas 2. Terima kasih kepada Cikgu Ismi dan beberapa orang guru serta pelajar di negeri lain yang sudi mengirimkan kertas soalan percubaan kepada saya.

Bukan itu sahaja. Seseorang telah mengirimkan kertas analisa soalan untuk subjek Pendidikan Islam. Ia adalah susunan jawapan mengikut tajuk-tajuk yang telah dibahagikan ke dalam bentuk yang mudah dibaca. Rasanya, rugi jika anda tidak mendapatkannya dan gunakannya sebagai bahan ulangkaji di saat-saat akhir seperti ini. Saya telah letakkannya di kolum “maklumat peperiksaan“.

Terima kasih kepada semua mereka yang sudi berkongsi bahan-bahan yang mereka miliki untuk kemudahan semua orang di sini. Jika ada pula yang berminat menjadi penulis jemputan untuk subjek sains (terutamanya) atau untuk subjek-subjek lain, bolehlah kirimkan email anda kpd saya melalui abiat07@yahoo.com

Sejak kebelakangan ini, saya cukup kurang mengirimkan penulisan saya di sini. Maaf la. InsyaALLAH, saya akan usahakan lagi pada masa-masa akan datang.

0 Komen/ Pandangan:

Post a Comment