Cikgu Nurul's Blog

Blog Pembelajaran Sains PMR

Print

Sebentar tadi, saya telah uploadkan kertas soalan science dari MRSM. Jawapan akan dimasukkan kemudian.

Kepada mereka-mereka yang tidak biasa dengan blog saya ini, sila lihat kolum hijau di sebelah kanan. Di situ, saya ada sediakan 3 jenis kolum untuk kertas soalan percubaan iaitu dari negeri perak, sbp dan negeri-negeri lain. Pilih mana2 tajuk yang dikehendaki. Ada di antaranya dibuka terus dalam format pdf. Oleh itu, komputer anda mesti ada perisian Adobe reader. Untuk save, hanya klik pada butang disket atau klik pada menu “file” dan kemudian klik “save”. Sesetengah yang lain pula dibuka melalui Box.net. Yang ini, boleh terus di’download’.

Bagi mereka2 yang masih bermasalah untuk membuka fail2 berkenaan. Sila hubungi saya di email abiat07@yahoo.com . Walaubagaimanapun, proses ni agak lambat.

Sambil2 mencari set soalan tu, try la pula flashvideo yang saya sediakan di kolum “science flashvideo”. Di situ, saya ada sediakan pelbagai flashvideo menarik yang mungkin dapat membantu anda memahami topik2 tertentu dalam sains. Jika anda tidak dapat mendownload video2 tersebut, hubungi saya dan nyatakan nama video berkenaan.

Sesekali, saya ada masukkan nota sains di dalam blog ini. Oleh itu, anda digalakkan melihat tajuk2 di ruangan “kiriman terkini” atau klik pada tajuk blog : Cikgu Nurul’s Blog. Anda boleh hantar sebarang komentar berkenaan tajuk berkenaan atau boleh juga bertanya di kolum “bincang di sini - sembang-sembang”.

Juga diharap, anda dapat menyertai survey di kolum “soal-selidik”. Survey ini adalah untuk mengetahui pola pengunjung blog saya dan mengetahui permasalahan yang mungkin ada sepanjang menggunakan blog ini. Dengan itu, dapatlah pula saya memperbaiki apa2 yang ada di dalamnya.

0 Komen/ Pandangan:

Post a Comment