Cikgu Nurul's Blog

Blog Pembelajaran Sains PMR

Print


Salam semua,

Kepada mereka yang telahpun menduduki PMR 2008, saya ucapkan tahniah. Mungkin sekarang ini, anda semua sedang berehat-rehat menenangkan fikiran. Berehatlah….. tetapi, jangan sampai melampaui batas. Elok juga anda merancang bersama-sama rakan atau keluarga untuk melawat beberapa tempat menarik. Berkelah juga sesuai dilakukan sekarang. Sambil berendam dalam air, ia dapat mengendurkan semula ketegangan otot, saraf dan salur darah yang telah berbulan-bulan kita gunakan untuk study sebelum ini.

Mungkin ada juga yang menggunakan waktu ini untuk membantu ibubapa di rumah menjaga adik dan menguruskan rumah. Apa-apapun, semoga semua aktiviti yang anda lakukan ketika ini membawa faedah kepada anda dan keluarga. Lagipun, sekarang bukan masanya untuk menghasilkan MASALAH-MASALAH yang tak sepatutnya anda lakukan - lepak, rempit, dating, clubing, party, drinking, smoking, etc. Ini semua bukan cara untuk anda gembirakan hidup anda!

Mungkin anda patut cuba jungle tracking atau kayak, rock climbing, atau juga any sport that are new to you. Warnai cuti anda dengan sesuatu yang anda boleh tersenyum puas dan ibubapa berbangga dengannnya.

0 Komen/ Pandangan:

Post a Comment